حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

آشنایی با حسابداری - بخش دوم: روشهای عمومی حسابداری یعنی چی؟

فرض کنیم محل کسب شما یه مهد کودکه. مهد کودک از نوع مشاغل خدماتیه که یه خدمت یا سرویسی رو به مشتریاتون ارائه می کنین. نگهداری کودکان بهمراه تعلیم و آموزش آنها. توی این نوع شغل ها که کالا و خرید و فروش کالا ملاک و اصل نیست، یه حسابداری ای باید استفاده بشه که زیاد به کالا ربط نداشته باشه. این نوع حسابداری به حسابداری خدماتی یا حسابداری واحدهای خدماتی معروفه.

اما اگر شما یه مغازه  خواربار فروشی دارین. چون تو خواربار فروشی با خرید و فروش کالا سرو کار دارین باید از حسابداری ای استفاده کنین که به کالا و خرید و فرش و انبار کالا و غیر ربط داره. این نوع حسابداری هم به حسابداری بازرگانی یا حسابداری واحدهای بازرگانی معروفه.

پس چی شد:

مبانی حسابداری: حسابداری واحدهای خدماتی

تکمیلی حسابداری: حسابداری واحدهای بازرگانی

البته کسی که دنبال یادگیری مقدماتی و معمولی حسابداریه همون حسابداری واحدهای خدماتی که پایه و مبانی حسابداری هم هست براش کافیه ولی اگه بخواین یه حسابداری ساده و شسته رفته که حرفهم توش نباشه یاد بگیرین و هر جا رفتین و دوتا سوال ازتون کردن توش نمونین باید بعد از یادگیری حسابداری واحدهای خدماتی حسابداری واحدهای بازرگانی رو هم یاد بگیرین.

یه نکته هم همینجا بگم و اون هم اینه که برای یادگیری حسابداری واحدهای بازرگانی حتما باید قبلش حسابداری واحدهای خدماتی رو یاد گرفته باشین. یعنی حسابداری واحدهای خدماتی پیشنیاز حسابداری واحدهای بازرگانیه.

یه وقت حول برتون نداره که آی اینا چیه و چه جور سادس که مشکله و فهمش سخته و از این جور حرفا. اصلا. خوف نکنین. اینا که گفتم دو تا حرف معمولیه که شاید ظاهرش شما رو بترسونه ولی پشت ستاره حلبیش قلبی از طلا داره.اونقده سادس که وقتی بعد از یادگیریش به پشت سرتون نیگا می کنین به خودتون و ترستون می خندین.

 


در عمده کتابهای حسابداری متخصصین و اساتید عزیز روشهای عمومی حسابداری را به صورت زیر تعریف می کنن:

روشهای عمومی حسابداری همان حسابداری واحدهای خدماتی و بازرگانی است. در بخش حسابداری واحدهای خدماتی و بازرگانی به صورت کلی با مفاهیم زیر مواجهیم:


حسابداری واحدهای خدماتی

·         دورنمایی از دانش حسابداری

·         ماهیت حسابداری

·         نقش حسابداری در تهیه اطلاعات مالی

·         انواع واحدهای اقتصادی

·         الگوی حسابداری نوین یعنی معادله اساسی حسابداری

·         تجزیه و تحلیل و ثبت رویدادهای مالی در مدارک و دفاتر حسابداری

·         گزارش های حسابداری

·         چرخه حسابداری و نحوه تهیه صورتهای مالی اساسی در واحدهای خدماتی انفرادی


حسابداری واحدهای بازرگانی

·         حسابداری رویدادهای مالی مربوط به خرید و فروش کالا در موسسات بازرگانی

·         چگونگی تهیه صورتهای مالی در موسسات بازرگانی

·         روشهای ارزیابی موجودی کالا

·         روش ثبت دائمی موجودیت ها



البته نباید نگران یاد گیری این اصول باشین. کافیه با من در گلزار زیبای حسابداری قدم بذارید و از عطر دل انگیز اون سر مست بشین. اون موقع همه مفاهیم حسابداری در وجودتون جاری میشه و چشمتون به روی دنیای جدید باز میشه که تا حالا تجربه نکرده بودین. اینا تازه بوی حسابداریه باغ گلش جلوتره.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد