حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

آشنایی با حسابداری - بخش ششم: گزارش حسابداری چیه دیگه؟

حالا که فهمیدیم بنگاه چیه و رویداد مالی یعنی چی و حسابدارا کیان و چیکار می کنن، بیاین ببینیم حسابدارا چی تولید می کنن. بعله حسابدارها رو هم باید جزو تولید کنندگان به حساب بیاریم. اونم تولید اطلاعات و ارقام پولی و مالی شما یا هلوی مالی. یعنی چی؟ آهان یعنی این که اونا مثل ماهی تو ورق ها و سند ها و دفترهای مالی و پولی شنا می کنند و هر چی عدد و رقم خوب و بد هست رو از دل این ورقها و اسناد بیرون می کشند و مثل یه هلوی آبدار تحویل شما می دند. البته شما هر روز اینکارا رو می کنین. مثلا یه نیگا تو جیب و کیف پول و حساب بانکیتون می ندازین و جمع پولای نقدتونو درمی یارین. بعد برای خونه و زمین و ماشین و ... هم یه مبلغی جمع می زنین. بعد از اون میرین سراغ اثاث خونه و مغازه و باغ و ویلا و ... اونارو هم جمع می زنین و بعد درآمدهاتونو بهش اضافه می کنین و وقتی همه رو با هم جمع زدین اونوقت هزینه هاتونو ازش کم می کنین، بعد می رین سر وقت بدهکاریهاتون، یعنی اقساط وامهای بانکی، بدهکاری به دوست و رفیق و همسایه و پول امانتی ای که از دوستتون گرفتید و ...  و همه رو ازش کم می کنین. دست آخر هم چی می مونه؟ آفرین هر چی موند می شه سرمایه یک عمر تلاشتون.

به این میگن اطلاعات مالی یا گزارش حسابداری. دیدید چقدر سادس. بابا تازه دارید می فهمید که شما هم یه حسابدار قابل و خوبی بودید اما خودتون خبر نداشتید. مگه نه؟ حالا همینا رو تو ذهنتون برای مغازه تون بگید. برای شرکتتون بگید. برای مهد کودکتون بگید. می بینید همش همیناس. و همه اینا میشن یه گزارش حسابداری.



حالا ببینیم اساتید چی گفتن: خلاصه اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی موثر بر یک واحد اقتصادی خاص را اطلاعات حسابداری یا "گزارش حسابداری" گویند.



نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد