حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

حسابداری چه سادس

وبلاگی برای تعامل با دوستداران کتاب حسابداری چه سادس و آموزش حسابداری به ساده ترین شکل ممکن

آشنایی با حسابداری - بخش هشتم: استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری چه کسایی می تونن باشن؟

میدونین چه کسایی دوست دارند حسابداری بدونند؟ اوائل می گفتند فقط حسابدارا. بعد گفتند مدیرا هم باید بدونند چه علاقه داشته باشند چه نداشته باشن. اما امروز میگن اگه حسابداری نمیدونی نیا تو. تو انزوا قرار می گیری اگه حسابداری بلد نباشی.

یادش به خیر افلاطون می گفت هرکی هندسه بلد نباشه وارد آکادمی من نشه. این حرف در زمان خودش بی نظیر بود. اما الان من دارم مثل افلاطون حرف دیگه ای می گم که بی نظیره: "اگه حسابداری بلد نیستی، زندگی بلد نیستی". خدای نخواسته برای بازار گرمی نمیگما. خودم رشته تحصیلیم نرم افزاره. خیلی هم دوستش دارم. گرچه تا حالا با نوشتن و فروش نرم افزار 1 ریال هم در نیاوردم. واسه این می گم چون همه چیه زندگی به حسابداری و دونستنش مربوطه. پس من و شما، آقایون، خانوما، بچه ها ، بزرگترا، پیرا و جوونا همگی به دونستن حسابداری محتاجیم.

من تو خونه با پسرام ، که الان کوچیک هستند روپولی بازی می کنم. از اول تا آخر بازی همش داریم می خریم و می فروشیم بدون اینکه حتی فکرشم بکنیم که اینکار یه قسمتی از حسابداریه. بچه ها از اینکه زمین می خرن، توش خونه می سازن و اونارو به هتل تبدیل می کنن و اجاره میدن و مالیات از بازیکنای دیگه می گیرن و بیمه و مالیات به بانک می پردازند و ... و پول خیالی در میارن و بعد یکی یکی یا چند تایی اون خونه ها و زمینا و کارخونه ها و... رو می فروشن لذت می برن. به نظر من اونا هم حسابداری می کنن. و من دانسته ها یا بهتر بگم یاد گرفته های خودم تو این چند وقته رو از حسابداری به زبون خودشون بهشون می گم و راه و روش زندگی در این قرن و قرن بعدی رو که همون حسابداریه تو گوششون می خونم. اونا از الان می فهمن که زمین دارائیه، خونه دارائیه، هتل دارائیه، وام از بانک روپولی بدهیه و... و با بازی می فهمن که زندگی یه بازیه بزرگه و حسابداری چاشنی این بازیه بزرگه. اونا می فهمن که حسابداری بلد بودن یه سرمایه بزرگه. و می فهمن که دانش گمشده ی بزرگه انسانه.

آدما از لحظه تولد تا آخر عمرشون هر لحظه در حال تصمیم گیری هستند، دارند در مورد مسائل دور و برشون قضاوت می کنند. اطلاعاتی که با حواس ششگانشون و یا با ابزارهای دیگه داره بهشون می رسه رو دریافت می کنند بررسی می کنندشون و بعد تصمیم می گیرند. اونایی که تو زندگی به خوشبختی و رفاه رسیدند دانسته یا ندانسته حساب و کتاب زندگیشونو خودشون فهمیدند و بدست گرفتند. اگه یه نگاهی به ثروتمندها و ثروتمند ترین های روی زمین بندازین حتما رد پای حسابداری رو توی موفقیتهاشون پررنگِ پررنگِ پررنگ می بینین.

اما همه اینا یعنی:


کسانی که برای تصمیم گیری و قضاوت آگاهانه علاقمندند گزارشهای حسابداری را دریافت و مورد استفاده قرار دهند، استفاده کنندگان حسابداری می باشند.


نظرات 1 + ارسال نظر
matin سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 17:29 http://pazal.blogsky.com

سلام وبلاگ عالی دارید موفق باشید به وبلاگ منم سر بزن

http://pazal.blogsky.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد